paket på posten igen!

 
Var och hämtade ut mina softboxar på posten idag, och efter några timmar instäng med en katt, en hund och mig själv har jag fått riktigt bra bilder faktiskt. Är sjukt nöjd över resultaten, ser verkligen fram emot nästa helg och hoppas på sammarbetsvilliga katter och härliga människor bara! Fotade även lite självporträtt, trivs ju bättre bakom en framför kameran. Men är ändå ganska kul framför också. Ska ha en av bilderna till min hemsida. Var längesedan jag pillade med den men satt i en två timmar igårkväll och ska försöka få den klar nu!
 
Vad tycker ni om resultatet?

Kommentarer
Postat av: Beatrice Bolmgren

Vi tog de här bilderna precis efter att mörkret fallit, så runt 17-tiden kanske. Minns ej inställningarna exakt med de är alla tagna med stativ och självutlösare, annars hade de aldrig blivit skarpa. Skulle gissa på en ganska låg stor bländare, 3,5 kanske och lååånga tider, 20-30 sek. Vi hade inte brottom när vi fotade ;)

Anledningen till att bilder blir brusiga är höga ISO värden, har du kanske glömt ställa in det på kameran? Satsa på ljuskänsliga objektiv med riktigt stora bländare (ec 50mm 1,8) istället för att höja ISO.

Svar: okej tack!
det är det som är grejen, försäker ha så låg iso som möjligt, men ändå dra upp slutaren till en kanska kort.. Kanske är för kräsen.. ;)
Ebba Leijon

2012-11-28 @ 09:49:50
URL: http://beatricebolmgrens.blogg.se/
Postat av: torsdagsflicka.blogg.se

så fina bilder! :)

Svar: tack! :)
Ebba Leijon

2012-12-02 @ 16:33:15
URL: http://torsdagsflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback